Optimus Food auttoi vähentämään Marko Puustisen neljän K-Marketin hävikkiä – johtaminen helpottui ja tulos parani.  

“Terve Marko. Kertoisitko lyhyesti itsestäsi sekä urastasi kauppiaana?”

– Terve! Olen Marko Puustinen ja pyöritän tällä hetkellä neljää eri K-Markettia Lappeenrannan seudulla. Kauppani ovat K-Market Voisalmi, Kourula, Kivisalmi sekä Uus-Lavola. Urani päivittäistavarakaupassa on kestänyt 14 vuotta. 

 

Kauppojemme yhteenlaskettu hävikki laski keskiarvoisesti 1% jo ensimmäisen kahden kuukauden aikana

“Olette yksi tuoreimmista Optimus Foodin käyttäjistä sillä otitte konseptin käyttöön Huhtikuussa 2019. Oletteko ehtineet huomata merkittäviä muutoksia hävikissänne?”

– Kyllä, Optimus Food otettiin käyttöön kaikissa neljässä kaupassa huhtikuussa 2019 ja olemme ehtineet näkemään jo merkittäviä parannuksia nimenomaan hävikkimme pienentymisenä. Kauppojemme yhteenlaskettu hävikki laski keskiarvoisesti 1% jo ensimmäisen kahden kuukauden aikana. On siis sanomattakin selvää, että konsepti on meillä otettu erittäin positiivisin mielin vastaan.

– Olen myös aina seurannut annettuja alennuksiamme, mutta en ole vielä näin yksityiskohtaisella tasolla onnistunut pääsemään niihin kiinni, kuin mitä Optimus Food on mahdollistanut. Tämä on asia, johon itse kauppiaana olen eniten tykästynyt.

“Millä tavoin Optimus Food näkyy päivittäisessä tekemisessänne?”

– Parhaiten se näkyy hävikin pienentymisenä, joka puolestaan on vähentänyt kauppojemme jätemääriä. Meillä on koko ajan vähemmän tyhjiä hyllypaikkoja täytettävänä ja sitä kautta pystymme tietysti myös toimimaan ekologisesti vastuullisemmin.

Optimus Food on ylivoimaisesti helpoin ohjelmisto, jota tällä hetkellä käytämme

Eri osastoilla on useita ihmisiä eri vuoroissa töissä, joka aiheuttaa sen, että informaation kulku tämän osaston sisällä automaattisesti hankaloituu. Optimus Foodin avulla jokainen myyjä voi älypuhelimellaan tarkistaa vaikkapa yksityiskohtaisen tuotehistorian haluamastaan tuotteesta. Työvuoroaan aloitteleva myyjä voikin siis näppärästi tarkistaa osastonsa tilanteen Optimus Foodin kautta.

– Ei auta, että itse tuijotan kännykkääni toimistossa ja totean, että kylläpä sitä hävikkiä nyt taas onkin tullut. Myymälän puolella tulee olla valmiudet toimia Optimus Foodin antaman informaation pohjalta sillä myymälässä työskentelevät henkilöt tietävät parhaiten osastojen sekä tuotteidensa sen hetkisen tilanteen. Tähän on myös tullut valtavasti apua. Optimus Food on pitänyt huolen siitä, että myös kauppojemme sisäisiä prosesseja on paranneltu.

Optimus Foodia kehitetään jatkuvasti ja mielestäni tässä on juuri erityisen tärkeää, että kauppiaiden mielipiteet otetaan huomioon.

“Miten palvelun käyttöönotto sujui sekä mitä olette mieltä Optimus Foodin kommunikoinnista yhteistyön aikana?”

Ohjelmiston yksinkertaisuudesta huolimatta kyseessä on kuitenkin meille täysin uusi palvelu, joten se on luonnollisesti herättänyt kysymyksiä aina silloin tällöin. Asiat on hoidettu aina nopealla aikataululla ja olemme erityisen tyytyväisiä siitä, että olemme päässeet osaksi myös Optimus Foodin kehityskeskustelua. Optimus Foodia kehitetään jatkuvasti ja mielestäni tässä on juuri erityisen tärkeää, että kauppiaiden mielipiteet otetaan huomioon. Juhan oma pitkäaikainen kokemus päivittäistavarakaupasta on helpottanut kommunikaatiota huomattavasti.

Ota yhteyttä

040 574 8769
juha.ketola@kauppavalmennus.com

Yhteydenottopyyntö

Kauppavalmennus Oy

Juha Ketola
Toimitusjohtaja, valmentaja
Puh. 040 574 8769
juha.ketola@kauppavalmennus.com